Jak się gra w tysiąca – Zasady i Porady

Jak się gra w tysiąca - Zasady i Porady

Gra karciana 1000 to zabawna gra karciana dla trzech graczy, polegająca na robieniu sztuczek. Zdobywaj punkty, wygrywając sztuczki za pomocą kart o wysokiej wartości. Pamiętaj, aby podczas gry mieć pod ręką skróconą instrukcję gry 1000, która pomoże Ci uczyć się w trakcie gry! Poniżej znajdziesz film instruktażowy oraz pisemne wyjaśnienie, jak grać w 1000.

Potrzebne

talia 24 kart (od asów do dziewiątek w każdym kolorze); trzech graczy; długopis i papier do zapisywania wyników

Rozdaj karty

Każdemu graczowi rozdaje się siedem kart, po jednej na raz. Trzy karty są również rozdawane na środek, po jednej na raz, przy czym środkowa karta wypada przed rozdającym. Przestań rozdawać na środek, gdy na środku będą trzy karty. Kontynuuj rozdawanie kart każdemu z graczy, aż będą mieli w sumie siedem kart na ręce.

Cel gry

Celem gry jest zdobycie 1000 punktów jako pierwszy gracz. Punkty zdobywa się na podstawie wartości kart zdobytych podczas podstępów. Łączna liczba punktów możliwych do zdobycia dzięki kartom wynosi 120 w każdej rundzie. Punkty można również zdobyć za posiadanie pary król i królowa w tym samym kolorze oraz za możliwość doprowadzenia jednej z nich do sztuczki.

Ranga kart

Najwyższa do najniższej – as, 10, król, królowa, walet, 9

Licytacja

Zaczynając od gracza siedzącego po lewej stronie dealera, każdy z graczy licytuje liczbę punktów, jaką uważa za stosowną do wygranej, lub przechodzi do licytacji. Minimalna kwota, jaką można zalicytować, wynosi 100. Gracz musi podbić ofertę o co najmniej pięć punktów lub spasować.

Po zakończeniu licytacji trzy karty znajdujące się na środku są odwracane, aby każdy gracz mógł je zobaczyć. Zwycięzca licytacji dodaje te trzy karty do swojej ręki. W tym momencie zwycięzca licytacji może podbić ofertę, jeśli chce. Gdy oferta zostanie ustalona, zwycięzca licytacji przekazuje po jednej zakrytej karcie każdemu z pozostałych graczy.

Czytaj również:   Jak się gra w Piotrusia - Zasady i Porady

Przebieg gry

Zwycięzca licytacji prowadzi pierwszą sztuczkę. Wszyscy pozostali gracze muszą w miarę możliwości zagrać kartę w tym samym kolorze, co prowadzący. Gracz z najwyżej położoną kartą w kolorze przewodnim wygrywa tę sztuczkę. Gracz, który wygra tę kolejkę, prowadzi następną kolejkę. Gra toczy się do momentu, gdy wszystkie karty zostaną zagrane.

Gracz może zdobyć punkty za małżeństwo, jeśli ma zarówno króla, jak i królową w tym samym kolorze i prowadzi jedną z nich do triku. Kiedy małżeństwo zostanie zagrane, kolor tego małżeństwa staje się kolorem atutowym na resztę rundy lub do czasu, aż zostanie zagrane inne małżeństwo.

Karta w kolorze atutowym przewyższa każdą inną kartę w kolorze, aby wygrać sztuczkę.

Punktacja

Na koniec rundy gracze liczą punkty karciane zdobyte podczas rundy i dodają punkty za wszelkie deklaracje małżeńskie. Jeśli zwycięzca licytacji uzyska wynik równy lub wyższy od wylicytowanej kwoty, otrzymuje wylicytowaną kwotę. Gracze, którzy nie licytują, otrzymują liczbę zdobytych punktów zaokrągloną do najbliższych pięciu.

Wartości punktów karcianych

  • Każdy as: 11 punktów
  • Każda 10: 10 punktów
  • Każdy król: 4 punkty
  • Każda królowa: 3 punkty
  • Każdy walet: 2 punkty

Punkty za małżeństwa

  • Serca: 100 punktów
  • Diamenty: 80 punktów
  • Kluby: 60 punktów
  • Pik: 40 punktów

Zasady

  • Jeśli zwycięzca licytacji nie zdobędzie wylicytowanej liczby punktów, wynik licytującego zostaje pomniejszony o wylicytowaną kwotę.
  • Jeśli gracz otrzyma cztery dziewiątki lub ma cztery dziewiątki po wymianie kart, może odrzucić rękę, a runda jest rozgrywana ponownie.
  • Gracze mogą licytować więcej niż 120 punktów tylko wtedy, gdy mają w ręku małżeństwo.
  • Małżeństwo jest punktowane tylko poprzez prowadzenie króla lub królowej po wygranej sztuczce.
  • Jeśli dwóch pierwszych graczy spasuje w licytacji, krupier jest zmuszony wziąć środkowe karty za ofertę wynoszącą co najmniej 100.
  • Jeśli zwycięzca licytacji wie, że nie jest w stanie wygrać wylicytowanej kwoty, może zrezygnować z licytacji bez zagrywania jakichkolwiek sztuczek. Licytujący otrzymuje zero punktów, a wszyscy pozostali gracze 60 punktów.
  • Za każdym trzecim razem, gdy gracz zdobędzie zero w rundzie, jego wynik jest zmniejszany o 120 punktów.
Czytaj również:   Gry z Zombie - Zombiaki na każdą okazję!

Jeśli gracz osiągnie wynik 880-995 punktów, to jest to tzw. beczka, a jego wynik wynosi 880 punktów. Na przykład, gracz z 850 punktami, który zdobył 100 punktów w poprzedniej rundzie, uzyska tylko 880 punktów i jest na beczce. Po znalezieniu się w beczce gracz ma trzy rundy, aby zostać zwycięzcą oferty i zdobyć co najmniej 120 punktów, aby wygrać grę. Jeśli w trzeciej rundzie nie uda mu się zostać zwycięzcą licytacji i zdobyć 120 punktów, traci 120 punktów.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Związane stanowiska