Jak się gra w remika – Zasady i Porady

Jak się gra w remika - Zasady i Porady

Większość graczy zaczyna od nauki podstaw remika, a następnie przechodzi do poznania zasad zaawansowanego remika. Ale prawda jest taka, że nigdy nie uczą się wszystkich podstaw. Są po prostu zbyt pochłonięci grą, aby nauczyć się wskazówek i sztuczek, które mogą uczynić grę lub ją przerwać. W rzeczywistości, grając z nastawieniem know-it-all może kosztować Cię gry. W tym artykule dowiesz się, jak grać w remika na najwyższym poziomie.

Legalne zestawy remika

Kiedy gracz deklaruje swoją rękę, ma szansę na stworzenie kombinacji i zestawów, które są legalne zgodnie z zasadami gry. W ten sposób gracze mogą osiągnąć swój zwycięski cel. Można to zrobić, tworząc zestaw lub sekwencję kart, które mają jednakową wartość. W przeciwieństwie do innych gier karcianych, w remiku nie ma określonej wartości, która musi zostać osiągnięta. Gracz może również wykorzystać stosy kart odrzuconych do tworzenia meldunek.

Legalny zestaw składa się z trzech lub czterech kart tej samej rangi. W zestawie mogą znajdować się dwie identyczne karty w tym samym kolorze. Jeśli jednak gracz ma trzy lub cztery karty tej samej rangi i koloru, to jest to legalny zestaw. W przeciwnym razie jest to zestaw nieważny, co prowadzi do przegranej w grze. Ponadto istnieją pewne kombinacje, które są nielegalne, takie jak ciąg czwórek o tej samej randze lub asy o dwóch różnych kolorach, ale nie są uznawane za zestawy.

Oprócz tego niektóre legalne zestawy remika zawierają Jokery. Używając Jokerów, gracze mogą dodać jedną kartę do swojej ręki. Jeśli to zrobią, mogą jej użyć w tej samej turze. Jeśli nie mogą użyć Jokera, mogą go odrzucić jako ostatnią kartę z ręki. W ten sposób gracze mogą zdobyć 500 punktów, zanim przegrają grę. Zwycięską liczbę określa się na podstawie łącznej wartości kart na ręce oraz liczby wtopionych kart.

Legalny przebieg gry w remika

Gracz przechodzi do remika, gdy usunie wszystkie karty z ręki za jednym razem. Aby to zrobić, gracz nie może wykładać żadnych kart i musi zapłacić wszystkim innym graczom podwójną stawkę, jeśli są remikiem. Nie dotyczy to jednak każdego gracza. Zasada ta może być skomplikowana i myląca dla tych, którzy nigdy wcześniej nie grali w remika. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej. Oto zasady legalnej gry w remika.

Aby legalnie grać w remika, gracz musi mieć dwa asy i jedną wysoką lub niską kartę. Asy mogą być albo wysokie, albo niskie, ale nie mogą być oba. Po legalnym runie następuje kolor, który jest taki sam jak asy. Jeśli jednak oba asy są różne, rozgrywka zostanie uznana za nielegalną. Istnieją też inne warianty gry, takie jak straight gin, w którym gracze kontynuują grę do momentu, gdy jeden z nich nie zostanie ginem. W tym wariancie gry wbijanie nie jest dozwolone. Zasady punktacji są również takie same jak w przypadku standardowego remika gin.

Czytaj również:   Jak się gra w Among Us - Zasady i Porady

Grając w legalnego remika, każdy z graczy musi znać jego zasady. W grze meldunek składa się z trzech kart o tej samej randze lub wartości. Początkowy meldunek musi zawierać trzy karty z wynikiem co najmniej trzydziestu punktów. Po wykonaniu pierwszego dobierania gracz może użyć Jokera, aby zastąpić brakujące karty. Innymi słowy, w meldunku nie może być więcej Jokerów niż kart naturalnych. Łączenie kart nie jest jednak obowiązkowe w legalnych grach w remika, dlatego warto o nich poczytać i dowiedzieć się, na czym polegają.

Jokery w remiku

W remiku Jokery są używane jako zamienniki innych kart. Niektóre topiki zawierają Jokery. Gracze mogą dodać Jokera do swojej ręki po dobraniu wszystkich kart w swoim meldunku. Mogą też odrzucić Jokera jako ostatnią kartę z ręki. Jednak w takim przypadku inni gracze otrzymują minusowe punkty. Jokery mają też inne zastosowania w remiku i należy pamiętać o tym, kiedy ich używać, a kiedy nie.

Oprócz rozszerzania zestawów, karta jokera może również uzupełnić czystą sekwencję. Tak długo, jak pozostałe karty w sekwencji są również czyste, karta jokera zostanie użyta w procesie łączenia. Jokery muszą być połączone z kartami o wysokiej wartości, aby zakończyć sekwencję. Można tworzyć sekwencje grupując razem karty o wysokiej wartości. Jeśli jednak nie zostaną one zgrupowane, sekwencja będzie nieważna.

Jokery są cenną częścią remika. Można ich użyć do wypełnienia pustych miejsc, gdy w sekwencji nie ma żadnych kart. Można ich także użyć w połączeniu z wydrukowanymi jokerami, aby utworzyć nieczystą sekwencję. Może to być tak proste, jak dwie karty typu serce, a następnie 3 karty typu trefl. W ten sposób gracz może szybciej ukończyć sekwencję nieczystą. Dlatego też nie można nie doceniać roli jokera w remiku.

Sortowanie kart w remiku

Podczas gry w remika, gracze muszą posortować swoje karty przed przejściem dalej. Proces ten nazywany jest Sortowaniem. Musi on zostać przeprowadzony na początku gry i przekształcić możliwe sekwencje w ważne deklaracje. Prawidłowe Sortowanie daje graczom przewagę nad rywalami i przybliża ich do triumfu. Aby poprawić swoje techniki Sortowania, wykonaj poniższe kroki:

Po pierwsze, powinieneś posortować swoje karty według koloru. Zasadniczo, celem procesu sortowania w remiku jest zmniejszenie szans na pomieszanie kart. Możesz to zrobić klikając na zakładkę “sortuj” lub przeciągając i upuszczając karty na odpowiednie stosy. W remiku wygrywa dobrze posortowany zestaw kart. Następnie możesz dobierać karty z zamkniętej talii i odrzucać je na stos kart odrzuconych. Pamiętaj, aby nigdy nie dobierać więcej niż 13 kart.

Innym ważnym aspektem sortowania kart w remiku jest tworzenie sekwencji i zestawów. Sekwencje to grupy trzech kart w tym samym kolorze, a zestaw zawiera trzy karty w tym samym kolorze. Te sekwencje i zestawy są niezbędne do wygrania gry, dlatego ważne jest, aby najpierw ułożyć właściwą sekwencję. Podczas procesu sortowania możesz znaleźć nieużywane karty, które mogą być przydatne w Twojej strategii. Ponadto, możesz nawet ułożyć karty we właściwy sposób, układając je prawidłowo.

Czytaj również:   Top 10 Najlepszych Gry RPG!

Zabieranie wszystkich kart poniżej górnej karty rundy

W remiku run, który znajduje się na stosie kart odrzuconych, uniemożliwia graczowi wywołanie remika. Aby kontynuować grę, gracz musi zabrać wszystkie karty znajdujące się poniżej górnej karty dobierania. Gracz może jednak wywołać remika, jeśli odrzucając karty może je odłożyć. Zabranie wszystkich kart poniżej górnej karty runy jest najlepszą opcją w remiku.

W niektórych odmianach gry gracz musi “pokazać” poszczególne meldy, odsłaniając skompletowane meldy na planszy. Po tym następuje odłożenie, które pozwala innym graczom zagrać do pokazanego meldunku. Odkładanie jest strategią, która pozwala graczom zniwelować zyski punktowe z pokazanych przez innego gracza meldunek, a nawet ukraść zwycięstwo dzięki odpowiednim kartom.

Pierwszym krokiem do zwycięstwa w grze w remika jest dobranie kart. Dobrą strategią na osiągnięcie tego celu jest wzięcie wszystkich kart znajdujących się poniżej górnej karty dobierania. Należy jednak uważać, aby nie zagrać zbyt wielu kart o wyższej wartości w swojej ręce. Chociaż podwojenie punktów jest możliwe, nie zaleca się zagrywania zbyt wielu kart o wyższej wartości w jednym rozdaniu.

Drugim krokiem w grze w remika jest przerwanie gry, jeśli Twoja liczba kart jest mniejsza niż liczba kart przeciwnika. Zabranie wszystkich kart poniżej górnej karty rundy jest świetną strategią, którą należy stosować, jeśli chce się wygrać grę. Jednak w razie jakichkolwiek pytań zawsze warto skonsultować się z książką lub specjalistą od remika.

Odrzucanie niedopasowanych kart

Odrzucanie niedopasowanych kart podczas gry w remika to strategiczna decyzja, która wpływa na szanse wygranej gracza. Jeśli gracz ma pełną rękę, musi odrzucić wierzchnią kartę. W przeciwnym razie może odłożyć pozostałe karty i kontynuować grę. Gracz może również odrzucić remika jako ostatnią kartę, aby zakończyć sekwencję. Gracz otrzymuje 4 punkty, jeśli ma sekwencję remika.

Pierwszym krokiem w remiku jest stworzenie jak najlepszego meldunku. Jeśli gracz ma dwa meldy i parę asów, może znokautować drugiego gracza. Kiedy gracz puka, pozostali gracze odsłaniają swoje karty i sumują niedopasowane karty. Jeśli niedopasowane karty mają mniej niż dwa punkty, gracz, który uderzył, otrzymuje wyższy wynik. Karty z twarzą są warte dziesięć punktów, a walety, damy i asy – jeden punkt.

Odrzucanie niedopasowanych kart podczas gry w remika może pomóc graczowi pozostać w grze do ostatniej rundy lub spławienia. Proces odrzucania kart może być trudny, ale kilka technik pomoże Ci zachować wynik w remiku. Oprócz używania szacunku i pamięci do liczenia kart, możesz również ćwiczyć poprzez zaznaczanie pasujących kart. Proces zakończenia gry w remika jest podobny dla wszystkich odmian. Niektóre odmiany pozwalają graczom na wcześniejsze zakończenie gry, podczas gdy inne mają zasady, które temu zapobiegają.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Związane stanowiska